Čím jistojistě zabijete svůj byznys

Poslední dobou se ve svém okolí setkávám stále častěji s více či méně úspěšnými podnikateli, kteří se ve svém živobytí dostali na mrtvý bod. Co je nejčastějším problémem, kterým sami zaručeně zabijete svůj byznys, nebo ho alespoň uvedete do dlouhodobého propadu? A jak proti tomu bojovat?


Strach: Převlečený zabiják

Znáte to:

  • Můj kamarád se pustil do podnikání ve velkém a dneska má na krku exekuci. To já se radši držím při zemi.
  • Kdybych měl dost peněz, tak bych investoval do nových strojů a to by se to podnikalo.
  • Pustit se do vlastního podnikání? Zbláznila ses? Vždyť já přece nic pořádného neumím.
  • Co by na to řekli lidi?
  • Uživilo by mě to?
  • Zaplatí se mi to?
  • Opravdu mám vložit důvěru do svých zaměstnanců?
  • Dají mi tu zakázku?
  • Nezklamou mě?
  • Dokážu splnit všechny své závazky?

Společný jmenovatel všech těchto vyjádření? Strach. Pokud chcete podnikat, musíte se dokázat povznést nad všechny obavy, zapomenout na výmluvy, zapřít sami sebe, vyhrnout rukávy a pustit se do práce.

A taky pamatovat na staré osvědčené přísloví, totiž že žádný učený z nebe nespadl. Všichni úspěšní podnikatelé museli překonat menší či větší prohry. A možná takovou prohru zrovna prožívají. Jen není vidět navenek. Základem úspěchu každého podnikání je zkrátka PŘEKONÁNÍ VLASTNÍHO STRACHU.

Vzdušné zámky do byznysu nepatří

Vzdušné zámky do byznysu nepatří.
V podnikání musíte najít rovnováhu mezi obavami a přílišným sebevědomím. Jedině tak můžete skutečně uspět.

Že vy strach nemáte? Tak to pozor. Vzdušné zámky si občas maluje každý. Pokud se ale stanou hlavní strategií vašeho podnikání, máte problém. A to velký. Úspěšný byznys je totiž o NEUSTÁLÉM HLEDÁNÍ ROVNOVÁHY.

  • Rovnováhy mezi překonáváním sama sebe a strachem z prohry.
  • Zdravou hrdostí a také jistou dávkou pokory.
  • Schopností jít si vlastní cestou a uměním naslouchat svému okolí.
  • Mezi připraveností dělat změny, se kterými jste nepočítali, a pevnou vůlí nenechat se ovlivnit každým větrem, který kolem vás vane.

Pokud se vám tuto rovnováhu podaří najít, máte vyhráno. Její hledání je však často během na dlouhou trať. Hledání rovnováhy je totiž cestou, která se sama o sobě stává cílem.

Nulová strategie ohrozí sebelepší podnikání

Předem stanovená strategie vám ušetří spoustu starostí a navede vás hned od začátku správným směrem.
Ať už prodáváte zmrzlinu na malém městě, nebo se se svým jedinečným výrobkem chystáte expandovat do zahraničí, tak jako tak budete potřebovat jasnou strategii.

Ať už jste v podnikání nováčky, nebo máte na trhu už roky svou jistou pozici, JASNÁ STRATEGIE je to, co žene každý úspěšný byznys kupředu. Kde ji vzít?

V prvé řadě se zastavte a rozhlédněte se kolem sebe. V rámci rychlého životního kolotoče často zapomínáme na to, že naše podnikání potřebuje mít jasný směr. Kdo nebo co ho udává ve vašem případě? Jsou to zajeté koleje? Nebo věčně nespokojení zaměstnanci, kteří nehodlají nic měnit? Nebo jsou to naopak vaši zákazníci a jejich potřeby a přání?

Udělejte si mezi svými klienty takový malý průzkum. Nebojte se obrátit na ty, kdo se k vám pravidelně vrací, ale třeba také na ty, kdo již vašich služeb nevyužívají. Možná se budete divit, co všechno patří k důvodům, proč už vaši dříve spokojení klienti chodí ke konkurenci.

Připravte se také na to, že pokud chcete být ve svém byznysu úspěšní, budete na tyto informace muset PRUŽNĚ REAGOVAT. Možná vás požadované změny budou bolet. Možná od vás budou vyžadovat nějakou neplánovanou investici. Možná budete muset úplně změnit své smýšlení. A možná také ne. Třeba se dozvíte, že je pouze potřeba posunout otevírací dobu vašeho obchůdku, přesunout finanční prostředky na reklamu z jednoho média na druhé, nebo dát na vaši budovu velký nápis, aby vás vaši zákazníci jednoduše našli.

Způsobů, jak dodat svému podnikání impuls, může být celá řada. Ať už jsou tyto impulsy menší, nebo větší, vždy musí být součástí něčeho většího – strategie, na základě které řídíte v podnikání všechny své kroky.

Kdo nemá marketing, jako by nebyl

Dejte o sobě vědět. Jedině tak si vás zákazníci všimnou.
Reklama může mít mnoho podob. Někdy je to drahá a promyšlená reklama v televizi, někdy jen výrazná cedule na rohu ulice.

Už jste na to také přišli? V dnešním dravém světě se mohou všichni strhat, aby ulovili své zákazníky. A tak pokud nejste jediným žijícím opravářem naprosto specifického výrobku v Česku, budete potřebovat dobrou MARKETINGOVOU STRATEGII. A tu nakonec budete potřebovat tak jako tak. Lidé se o vaší činnosti musí zkrátka dozvědět. A je úplně jedno, jestli z obřích billboardů u frekventovaných cest, promyšlenými články na firemním blogu nebo „šuškandou“ mezi obyvateli vaší vesnice. Na marketingu zkrátka záleží. Často je to totiž jediný komunikační prostředek mezi vámi a vašimi potencionálními zákazníky.

Sám to zvládnu nejlépe. No, ne?

No, ne. Vážně? Ano, máte pravdu. Máte vizi. Máte zkušenosti. Máte vztah k tomu, co děláte. A máte na to všechno čas. Nebo ne?

Naučte se DELEGOVAT ÚKOLY na své zaměstnance, externisty, nebo spolupracující firmy. Asi vás to zpočátku bude stát nějaké úsilí. Ale pravděpodobně také velmi rychle zjistíte, že to do vašeho podnikání vnese čerstvý vzduch, další nápady, efektivněji vykonanou práci a hlavně dostatek času na to důležité.

Jsem copywriterka. Hraju si s písmenky. Texty jsem posedlá. Do psaného vkládám emoce, do vašeho podnikání vdechuji život. Tvořím obsahové strategie a píšu seriózní texty s přesahem do mnoha specifických oborů. Měním vaše čtenáře ve spokojené zákazníky.

Co mě vystihuje? Rodina. HORY. Systém. Kytara. PŘÁTELÉ. Rychlost. Důvěra. Lyže. ZODPOVĚDNOST. Sdílení. Kanoe. Čistý stůl. Naděje. A klavír.

Jak vymyslet skvělý slogan, který za vás vystihne vše důležité

Reklamní slogany a motta jsou pevnou součástí všech úspěšných značek, které se snaží dostat do povědomí široké veřejnosti. ...

Co článek, to landing page

Známe ho všichni. Máme ho na svých firemních stránkách, všichni jsme v minulosti byli (nebo stále jsme) rozhodnuti ...

Firemní blog: mít, či nemít?

Míra investování do marketingu společnosti – to je jedna z důležitých oblastí, v níž hledá vyrovnanost nejeden majitel ...