Co článek, to landing page

Známe ho všichni. Máme ho na svých firemních stránkách, všichni jsme v minulosti byli (nebo stále jsme) rozhodnuti ho pravidelně plnit. O čem je řeč? Ano, hádáte správně – o firemním blogu. Nástroji, který dokáže přitáhnout zákazníky, a přece je v běžné praxi tak málo využíván. Čím že mohou být blogové články tak přínosné? A v čem spočívá jejich úskalí?

Blogové články jsou u většiny společností hlavní vstupní stránkou pro návštěvníky webu. Není to domovská stránka webu. Ani stránka služby, kterou vaše společnost nabízí. Je to váš blog, přes který na váš web pravděpodobně proudí největší počet vašich zákazníků. A právě blog je často nejvíce zanedbávanou částí webu.

A tak často dochází k tomu, že společnost vyvine obrovské úsilí, aby měla skvěle promyšlenou, výborně otextovanou a fantasticky vyladěnou úvodní stránku webu, v lepším případě web jako celek, a pak jeho tvůrci padnou vyčerpáním.

Ať už je důvodem minimální aktivity na blogu společnosti nedostatek času, finančních prostředků, nechuť, nebo prostě jen nedostatek básnických střev mezi zaměstnanci firmy, jednoznačně lze říci, že je to špatně. Proč?

Náhodný čtenář, nebo budoucí zákazník?

Jednoduše proto, že každý webový článek je potencionální Homepage, přes kterou se k vám mohou dostat noví čtenáři – vaši potencionální zákazníci. A k čemu je vám vymazlený hotelový pokoj, když zákazníka odradíte ušmudlanou recepcí s neochotným personálem?

Věnovat pozornost textům na svém blogu se rozhodně vyplatí. Vaši zákazníci totiž na váš článek mohou narazit prakticky kdekoliv – ať už prostřednictvím sociálních sítí, kde jej řízeně propagujete, nebo prostřednictvím odkazu pro vás zcela cizího člověka. Nebo se na vaši stránku dostane náhodný kolemjdoucí, který do vyhledávače prostě jen zadal kouzelnou kombinaci klíčových slov, která mu na piedestal přichystala právě váš článek.

Jak ale dosáhnout toho, aby vaše články byly skvělé, báječné, vyhledávané a hlavně, co si budeme povídat, aby vůbec nějaké byly?

Pokud vaše články čtenáře zaujmou, snadno je přeměníte na své zákazníky.

Stručně a poutavě

Stane-li se blogový článek první stránkou z celého vašeho webu, na kterou čtenář narazí, je nezbytné, aby byl dojem, který text i grafická podoba stránky vyvolá, co možná nejvěrohodnějším odrazem vašich vizí, plánů a ideálů. A tak přemýšlejte: k čemu vašim čtenářům bude, když si na svém firemním blogu vylejete své srdce? Vám se možná uleví. Jenže pokud obsahově nebude mít vašim potencionálním zákazníkům co nabídnout, zcela je odradí od příští návštěvy.

Když tedy píšete článek na blog, měli byste se po celou dobu držet několika následujících rad:

  • Pište stručně a k věci. Pouze to, co bude zajímat vaše zákazníky.
  • Firemní blog není skládka. Patří tam jen to, co souvisí s vaším webem.
  • Dejte textu jasnou strukturu. Nedovolte, aby se v něm čtenáři ztratili.
  • Nenechte se odvést od tématu. Strýček Google vás dokáže dovést až na kraj světa. Vy ale musíte jeho lákadlům odolat.
  • Držte se jen ověřených informací z důvěryhodných zdrojů.
  • Mějte na paměti, co je cílem textu. Nenechte své zákazníky vše přečíst a odejít.
  • Odkazujte v příspěvku na další články a produkty či služby, které nabízíte.
  • Nadchněte čtenáře něčím jimi doposud neobjeveným.
  • Dejte článku duši. Do textu vložte emoce, nebojte se uvést, kdo článek napsal – pokud tedy GDPR dovolí.

Přenechte starost o blog zkušenějším

Nemáte čas se svému blogu naplno věnovat? Nezahazujte příležitost, jak své zákazníky oslovit. Zůstaňte v kontaktu s těmi stávajícími a přitáhněte spoustu nových.

Že jste zrovna do firmy přijali někoho, kdo by se o váš blog mohl starat, protože stejně beztak nemá co na práci? Tak na takový přístup rovnou zapomeňte. Starat se o firemní blog je dřina. A jeden odfláknutý článek vám může zkazit dlouho budovanou pověst.

Využijte raději možnosti pravidelného psaní blogových článků na zakázku – přesně podle toho, co napsat potřebujete. Postaráte se tak o svůj blog, který vám budou zkušení copywriteři plnit bezchybnými a promyšlenými texty. Tak často, jak budete chtít.

Rada na závěr

Co dodat? Snad jen jediné: dívejte se na svůj blog jako na výkladní skříň své společnosti. Úspěchy měřte osvědčenými nástroji typu Google Analytics. Sledujte, odkud na váš web lidé chodí, co je nejvíce zaujalo a kam dále pokračují. Nestřílejte naslepo. Řiďte se fakty. Instinkt k tomu klidně přidejte, ale raději až ve druhé lajně.

Jsem copywriterka. Hraju si s písmenky. Texty jsem posedlá. Do psaného vkládám emoce, do vašeho podnikání vdechuji život. Tvořím obsahové strategie a píšu seriózní texty s přesahem do mnoha specifických oborů. Měním vaše čtenáře ve spokojené zákazníky.

Co mě vystihuje? Rodina. HORY. Systém. Kytara. PŘÁTELÉ. Rychlost. Důvěra. Lyže. ZODPOVĚDNOST. Sdílení. Kanoe. Čistý stůl. Naděje. A klavír.

Co článek, to landing page

Známe ho všichni. Máme ho na svých firemních stránkách, všichni jsme v minulosti byli (nebo stále jsme) rozhodnuti ...

Firemní blog: mít, či nemít?

Míra investování do marketingu společnosti – to je jedna z důležitých oblastí, v níž hledá vyrovnanost nejeden majitel ...

Hledám skvělého copywritera. Zn.: Rychle

Říkáte si, že nastal čas, abyste si na psaní textů pro svůj firemní blog, nové webové stránky, PR ...