Firemní blog: mít, či nemít?

Míra investování do marketingu společnosti – to je jedna z důležitých oblastí, v níž hledá vyrovnanost nejeden majitel či vysoce postavený manažer. Ať již vlastníte malou firmu působící pouze ve vašem regionu, nebo jste manažerem velké společnosti s celorepublikovou či zahraniční působností, dříve či později vás čeká rozhodnutí, zda se vám vyplatí publikovat články na firemním blogu.

Velká cedule u frekventované silnice, účast na významném veletrhu, propracované internetové stránky – to vše jsou oblasti, které mají obrovský vliv na optimální fungování jakékoliv společnosti. K těmto oblastem však mimo jiné patří také správa firemního blogu. V čem pro vás může být pravidelné publikování článků prospěšné? A proč je škoda, že je vedení firemního blogu tak často podceňováno?

Začínáme: hledání správné pohnutky

Když se řekne blog, mnozí z vás si možná představí mladou dívku či chlapce s rozzářenýma očima, jak usedá ke svému počítači a chystá se svým, jistě neotřelým, způsobem dobýt svět. Vždyť přece možnost volně se vyjádřit k jakémukoliv tématu je tak osvobozující!

Vidíte se v tomto popisu i při představě vedení vašeho firemního blogu? Pak vás nejspíš zklamu. V takovém případě se do publikování článků raději ani nepouštějte. Firemní blog jakožto marketingový nástroj totiž slouží ke zcela jinému účelu. Firemní blog totiž není o vás. Je o vašich zákaznících. Ať už těch současných, nebo budoucích.

Pravidelná on-line komunikace

Ego potlačeno? Fajn. Jaký má tedy firemní blog hlubší smysl? Ať již provozujete e-shop, kamennou prodejnu, nebo vlastníte velkou výrobní společnost, jistě vám neuniklo, že není od věci mít všechny důležité informace pro zákazníky umístěny na svém webu. Lidé totiž většinu informací o vaší společnosti budou hledat právě zde. Tak proč toho nevyužít?

Jenže pokud chcete, aby vaše internetové stránky byly jasné, přehledné a úderné, pak brzy zjistíte, že na nich nesmí být příliš mnoho textu. Což je trochu schizofrenní. A právě zde se dostáváme k první obrovské výhodě firemního blogu. Ten vám totiž umožní předávat svým zákazníkům veškeré aktuální informace on-line cestou, aniž byste svůj web zahltili obrovským množstvím nepřehledného textu.

Přirozené upoutání pozornosti

Jenže to není ani zdaleka vše. Pravidelné publikování článků na firemním blogu s sebou totiž kromě informativní funkce přináší i další výhodu – totiž to, že se o vás dozví vaše cílová skupina. Přirozeně a zcela nenásilně. Jak?

Pokud připustíme, že lidé v produktivním věku hledají v dnešní době většinu informací na internetu, pak to platí nejen v případě, kdy je zajímá aktuální otevírací doba vašeho obchodu nebo informace, zda kromě prodeje poskytujete i pozáruční servis. Prostřednictvím vyhledávačů dnes lidé hledají úplně všechno. Úplně. Všechno:

Jaký je aktuální kurz eura.
Koho volit.
Jak otěhotnět.
Jak neotěhotnět.
Co uvařit k nedělnímu obědu.
Jak zhubnout 30 kg za 3 dny.
Jak se zavděčit tchyni.
Jak se zbavit kocoviny.

Internet se zkrátka nevyhýbá žádnému (kontroverznímu) tématu. A tak jistě chápete, jak obrovské možnosti díky tomu získávají všichni ti, kdo se chtějí formou internetového marketingu pustit do hledání svých potencionálních zákazníků. Pokud totiž lidé mají otázky, kdo jim na ně může odpovědět lépe než vy – profesionál ve svém oboru? Nenechte svou konkurenci, aby vás předběhla.

Dlouhodobý efekt

Nespornou výhodou firemního blogu je také fakt, že pokud se lidem svým promyšleným článkem trefíte do noty, budou se k němu s oblibou vracet. A to nemusí být ani zdaleka vše. Možná o něm budou také mluvit se svými kolegy. Doporučovat ho svým přátelům. Či jej dokonce sdílet na sociálních sítích. Váš článek se tak dokáže dostat takřka bleskovou rychlostí na přední příčky ve vyhledávačích a návštěvnost vašeho webu poroste závratnou rychlostí.

Články na všeobecná témata vám budou přinášet čtenáře trvale. Odbornými tématy zase snáz zacílíte na úzkou cílovou skupinu. S promyšlenými texty publikovanými na svém firemním webu tak zkrátka dokážete divy.

Texty v rukou odborníka

Je vám jasné, že firemní blog může hrát ve vaší firemní politice nenahraditelnou roli, ale obáváte se, že nejste stavění ani na psaní vzkazu na ledničku, natož na psaní celého článku, který má mít navíc patu i hlavu? Ehm, teda vlastně hlavu i patu? Nebo jste zkrátka sebekriticky zhodnotili, že budete mít v rámci svého podnikání vždy jiné priority, které naprosto jistě povedou ke všem činnostem, jen ne k tomu, abyste pravidelně publikovali na svém firemním blogu?

Pak nezoufejte a svěřte své texty do rukou zkušeného copywritera. Nejen že se pravidelnou tvorbou textů na blog nebudete muset zdlouhavě zabývat. Pohled zvenčí navíc dodá vašemu blogu potřebnou šťávu. Získáte nadhled, který vám možná po letech podnikání v oboru přirozeně chybí. S vašimi texty vám ráda pomohu.

Chcete, aby váš firemní blog dával smysl? Toužíte se zbavit starosti o pravidelné psaní článků na web? Objednejte si balíček blogových článků a postarejte se o svůj firemní blog na dlouhou dobu dopředu.

Jsem copywriterka. Hraju si s písmenky. Texty jsem posedlá. Do psaného vkládám emoce, do vašeho podnikání vdechuji život. Tvořím obsahové strategie a píšu seriózní texty s přesahem do mnoha specifických oborů. Měním vaše čtenáře ve spokojené zákazníky.

Co mě vystihuje? Rodina. HORY. Systém. Kytara. PŘÁTELÉ. Rychlost. Důvěra. Lyže. ZODPOVĚDNOST. Sdílení. Kanoe. Čistý stůl. Naděje. A klavír.

Co článek, to landing page

Známe ho všichni. Máme ho na svých firemních stránkách, všichni jsme v minulosti byli (nebo stále jsme) rozhodnuti ...

Firemní blog: mít, či nemít?

Míra investování do marketingu společnosti – to je jedna z důležitých oblastí, v níž hledá vyrovnanost nejeden majitel ...

Hledám skvělého copywritera. Zn.: Rychle

Říkáte si, že nastal čas, abyste si na psaní textů pro svůj firemní blog, nové webové stránky, PR ...