Hledám skvělého copywritera. Zn.: Rychle

Říkáte si, že nastal čas, abyste si na psaní textů pro svůj firemní blog, nové webové stránky, PR články či posty na sociálních sítích najali nějakého profíka? Někoho, kdo se nebude potit u každé věty a kdo dokáže rychle a trefně vystihnout podstatu věci? Skvělé. Od toho je zde copywriter. Díky za poptávku. Ale jak taková spolupráce vlastně vypadá v praxi?


Jak to chodí. A nemělo by

Sedíte u svého počítače a googlíte. Vygooglíte někoho, kdo se vám zdá jako docela schopná copywriterka. „Tak fajn,“ řeknete si. „Jde se na věc.“ Zvednete telefon a vytočíte číslo, které najdete na webových stránkách.

Na druhé straně se vám ozve (příjemný) hlas, na který vzápětí vychrlíte svou představu o tom, co potřebujete: „Musí to být zajímavé, musí se to odlišovat a musí to zákazníka chytit za srdce. Jo a abych nezapomněl! Včera bylo pozdě.“ Bezva. Úvodní konverzaci máme za sebou. Hotovo. Tak se teda ukaž, co umíš, milá copywriterko.

A teď já, jo? Už můžu mluvit? Paráda. Tak se v klidu posaďte, přestaňte spěchat a poslouchejte. Ve chvíli, kdy možná máte pocit, že už jste svou úlohu zdárně splnili, totiž všechno teprve začíná…

Chcete, aby naše spolupráce fungovala? Pak se připravte, že se vás budu hodně ptát.
Otázky, otázky a zase otázky. Pokud chcete, abychom navázali úspěšnou spolupráci, připravte se na to, že se budu hodně ptát.

Proč o vás musím vědět víc

Zkuste se na chvíli na všechno podívat z druhé strany. Jste člověkem, který se živí psaním. Právě vymýšlíte poutavý text, který má oslovit zákazníky vašeho klienta. Jste hluboko ponoření v úvahách o tom, které dveřní kování zákazníka nejvíce zaujme. A v tom vám začne zvonit telefon. Á, nový zákazník. Výborně. Jenže… „Cože? Ano, píšu texty. Ano, udělám to pro vás. To skutečně nevím, jestli to stihnu. Vždyť ještě ani nevím, co po mně přesně chcete a vlastně ani v jakém oboru podnikáte.“

Tak jo. Prvotní seznámení máme za sebou. A teď hezky popořádku. Řekněte mi o sobě alespoň rámcově, kdo jste, v čem podnikáte a co potřebujete. Já vám pak na oplátku řeknu zase něco o tom, jak jsem zvyklá pracovat. Můžeme se sejít? Výborně. První základ úspěšné spolupráce je položen. Jste momentálně na druhé straně Evropy? Nevadí. Počkám, až se vrátíte, nebo si osobní schůzku můžeme nahradit delším telefonátem. Připravte se ale, že si na to budete muset vyhradit trochu více času.

Každé podnikání je jako výchova malého dítěte. Nenechte si svůj byznys zkazit. Sdělte mi vše, co potřebuji vědět, aby texty pro vás byly dokonalé.
Váš byznys lze přirovnat k opečovávanému dítěti, které milujete. Nenechte si zkazit jeho „výchovu“ jen proto, že externistům nepředáte dostatek informací.

Pečujte o své děťátko

Proč? Protože se chystáte svěřit své po mnoho let pracně vychovávané milované dítě do rukou někomu, kdo ho vůbec nezná. A stejně jako rodič nejlépe zná své dítě, jeho záliby, vlastnosti, reakce a kamarády, tak i vy jste milujícím pečujícím otcem (nebo matkou) své živnosti.
Takže.

  • Chcete, abych o vašem děťátku psala?
  • Abych ho představovala novým lidem?
  • Abych jim dokázala co nejlépe přiblížit, jak je skvělé a že se s ním určitě mají začít kamarádit?
  • Mám jeho stávajícím přátelům připomínat, proč ho tak moc milují?

Pak se na mě, prosím, nezlobte, že jako copywriter o něm chci vědět co nejvíce.

Příprava na výslech ze strany copywritera

Na co všechno se vás tedy pro začátek zeptám? Pokud možno na vše, co se týká vašich:

  • produktů nebo služeb,
  • zákazníků,
  • konkurence
  • a vašich požadavků.

Budu chtít, abyste mi řekli, co nabízíte. V čem tkví unikátnost vašeho produktu nebo nabízené služby? Proč jste lepší než konkurence?

Budu se ptát ale také na to, kdo je váš typický zákazník. Kde žije? Jaké má vzdělání? Kolik asi vydělává? Co ho baví? Jak přemýšlí? A proč ho zajímá to, co nabízíte?

Když mi k tomu ještě řeknete, kdo je vaší nejvýznamnější konkurencí a co od textů očekáváte, pravděpodobně se společně dobereme první představě o tom, jak by mohla naše budoucí spolupráce vypadat.

Aby spolupráce šlapala tak, jak má, musíme si navzájem porozumět.
Úspěšné spolupráci předchází řada otázek, které budu potřebovat zodpovědět.

A co za to?

Na oplátku za všechny vaše odpovědi vám připravím přesnou cenovou nabídku šitou na míru vašemu podnikání i vašim představám. Dozvíte se, kdy jsem schopná vám texty odevzdat. A hlavně se dočkáte textů, které potřebujete. A ne pouze okoukaných frází šitých horkou jehlou.

Znamená to, že spolupráce se mnou je vždy založená na zdlouhavém a hlubokém průzkumu? Že jsem málo pružná a nevyhovím vašim požadavkům hned?

Vůbec ne. Potřebujete navázat rychlou spolupráci s copywriterem a takříkajíc „zachránit zadek“? Nebojte se mi to sdělit. Určitě najdeme nějaké pro obě strany schůdné řešení. A detaily klidně doladíme, až bude po všem.

Jsem copywriterka. Hraju si s písmenky. Texty jsem posedlá. Do psaného vkládám emoce, do vašeho podnikání vdechuji život. Tvořím obsahové strategie a píšu seriózní texty s přesahem do mnoha specifických oborů. Měním vaše čtenáře ve spokojené zákazníky.

Co mě vystihuje? Rodina. HORY. Systém. Kytara. PŘÁTELÉ. Rychlost. Důvěra. Lyže. ZODPOVĚDNOST. Sdílení. Kanoe. Čistý stůl. Naděje. A klavír.

Jak vymyslet skvělý slogan, který za vás vystihne vše důležité

Reklamní slogany a motta jsou pevnou součástí všech úspěšných značek, které se snaží dostat do povědomí široké veřejnosti. ...

Co článek, to landing page

Známe ho všichni. Máme ho na svých firemních stránkách, všichni jsme v minulosti byli (nebo stále jsme) rozhodnuti ...

Firemní blog: mít, či nemít?

Míra investování do marketingu společnosti – to je jedna z důležitých oblastí, v níž hledá vyrovnanost nejeden majitel ...