Nadpisy, které fungují: příklady z praxe

Na svém blogu jsem uveřejnila článek Jak napsat titulek, který zaujme. Dozvěděli jste se v něm, co je potřeba si ujasnit, než se vůbec do vytváření nadpisů pustíte. Ukázal vám také základní pravidla, kterých je nutné se držet, pokud chcete titulkem oslovit své čtenáře i vyhledávače.


OBSAH ČLÁNKU


Dnešní článek je volným pokračováním zmíněného textu. Přináším vám v něm konkrétní příklady, jak vymyslet nadpis, který má grády.

Základní rozdělení titulků

Osvědčená klasika

Jednoduchý titulek, který jasně ukazuje, na jakou otázku článek odpoví, nezarmoutí. Vyhledávače i čtenáři ho mají poměrně rádi. V případě, že někdo hledá jasnou konkrétní informaci, je nejlepší volbou:

Jak se snadno zbavit strií
Kdo je povinen zaplatit daň z převodu nemovitosti

Titulky s čísly

Používání čísel titulek ozvláštní. Redaktoři i mnozí pisálci si metodu vkládání čísel do titulků oblíbili. A nutno podotknout, že zatím tato varianta funguje. Pokud se chystáte touto cestou vydat, pak se vyvarujte slovnímu opisování číslic. Češtináři vás za to sice nepochválí, v on-line prostředí ale fungují trochu jiná pravidla. Když se navíc vyhnete často používaným číslovkám jako 5 nebo 10, své šance na úspěch tím ještě o kus zvýšíte:

6 způsobů, jak se na zahradě zbavit krtka
13000 modelů autíček na jednom místě: výstava, která nadchne malé i velké

Nadpis, kterým ukážete, kdo je tady odborník

Zahrňte do nadpisu důvod, proč něco dělat, či nedělat. Čtenáři tím už v nadpisu sdělíte konkrétní myšlenku. Dáte mu jasně najevo, o čem text bude. Protože je ale zvědavý, jaké argumenty a fakta přinesete, do článku zkrátka nahlédne:

Odhalte, proč se vyplatí investovat do kvalitních pneumatik
Kouření elektronických cigaret je škodlivější, než se čekalo

Kontroverzní titulek

Čím ale své čtenáře regulérně zaujmete, je něco, čím je tak trochu zvednete ze židle. Pokud tedy v titulku naznačíte něco, co vytrženo z kontextu nemusí být tak docela pravda, přimějete čtenáře, aby si váš článek přečetli. V takovém případě musíte být ale velmi opatrní. Chcete-li totiž i nadále působit seriózně, v textu musíte následně vyvrátit všechny případné otázky a pochybnosti, které nadpis mohl vyvolat.

Zjistěte, proč je lepší volit plastová okna s trojsklem
7 důvodů, proč neočkovat své dítě

To, zda si čtenář bude ochoten váš článek přečíst, ovlivňuje celá řada faktorů. Jedním z nich je i zvolený font titulku.

Jak dát titulku grády

Vybrali jste si titulek, který sedí vám i vašim čtenářům? Pak vězte, že je vždy co vylepšovat. Vyzkoušejte následující osvědčené tipy, které v případě titulků fungují:

  • Ukažte řešení problému: Jak se zbavit ekzému za 7 dní
  • Použijte výzvu k akci: Objevte jednoduchý způsob, jak se zbavit lupů
  • Přidejte prodejní argument: Vyzkoušeli jsme mobilní telefon s nejlepším foťákem na trhu
  • Používejte dynamická slovesa: Zlepšete se pomocí 3 jednoduchých triků v psaní všemi deseti
  • Reagujte na aktuální dění: Bio matky boří všechny zajeté standardy
  • Buďte kontroverzní: Opravdu používání látkových plen zachrání svět?
  • Pište pro konkrétní cílovou skupinu: Připravte se na nový školní rok s předstihem

Odlišit se = základ úspěchu

Internet je dnes plný textů. Všichni vědí, jak na to, přinášejí pravidla, která fungují, nabízí neotřelé tipy, které už jste 115x slyšeli. Vyznat se ve změti plné doporučení a okoukaných frází je někdy náročné. A o to náročnější je se v takové změti proboxovat ke svým potencionálním čtenářům, zaujmout je a přimět je k přečtení vašeho článku.

Nebojte se experimentovat. Nedržte se striktně pravidel, které dodržují druzí. Jinak se ztratíte v davu. Je úplně jedno, co váš titulek odliší – zda to bude číslice, interpunkční znaménko, výzva k akci nebo kontroverzní slovní spojení. Důležité je zaujmout čtenáře, po jejichž pozornosti toužíte. Ať už to bude „jakýmkoliv“ způsobem.

Jsem copywriterka. Hraju si s písmenky. Texty jsem posedlá. Do psaného vkládám emoce, do vašeho podnikání vdechuji život. Tvořím obsahové strategie a píšu seriózní texty s přesahem do mnoha specifických oborů. Měním vaše čtenáře ve spokojené zákazníky.

Co mě vystihuje? Rodina. HORY. Systém. Kytara. PŘÁTELÉ. Rychlost. Důvěra. Lyže. ZODPOVĚDNOST. Sdílení. Kanoe. Čistý stůl. Naděje. A klavír.

Nadpisy, které fungují: příklady z praxe

Na svém blogu jsem uveřejnila článek Jak napsat titulek, který zaujme. Dozvěděli jste se v něm, co je potřeba ...
Copywriting - psaní firemních textů

Co mě týden bez sluchu naučil o copywritingu

Začalo to nevinně – obyčejnou angínou. A skončilo to jedním velkým copywriterským prozřením. Co má angína společného s psaním ...

Trendy v copywritingu v roce 2020

Copywriting – stejně jako další odvětví marketingu – se neustále vyvíjí. A tak se dnes již nenosí zdlouhavé ...