Trendy v copywritingu v roce 2020

Copywriting – stejně jako další odvětví marketingu – se neustále vyvíjí. A tak se dnes již nenosí zdlouhavé texty s nudnými popisy, ani spisovná čeština za každou cenu. Které trendy v copywritingu budou v letošním roce in? A čím upoutáte pozornost svých čtenářů?


OBSAH ČLÁNKU


Doba přeje minimalismu

Jednoduchost a jasnost je trend, který je nadčasový. Ke copywritingu zkrátka patří. A moderní doba tomu nahrává. Vždyť přece komu by se chtělo číst zdlouhavý román plný zbytečných informací, když mu jde jen o to, aby se na webu dopátral otevírací doby?

Rada pro každou příležitost tedy zní: Zkracujte všude, kde to jde. Přemýšlejte o čtenářích – co chtějí v textu najít? A pak nechejte vyniknout myšlenku. Vaši čtenáři vám budou vděční.

Lhát se nevyplácí

Říká se, že obchodník, který umí lhát, nejvíc vydělá. Jenže jak dlouho mu to může procházet? A kolikrát se za ním jeho zákazníci vrátí? O tom, jak se o něm budou vyjadřovat, ani nemluvě.

V komunikaci se zákazníky vsaďte na otevřenost a upřímnost. Nebojte se přiznat chybu. Když vysvětlíte, co vás k ní vedlo, vaši zákazníci vám ji rádi odpustí. Buďte zkrátka čestní. Dříve, či později se vám to stonásobně vrátí.

Čtenáře bavte

Co si přečtete radši? Obchodní podmínky e-shopu, nebo vtipnou historku o tom, jak vznikl název firmy? Přistupujte ke čtenářům jako ke svým kamarádům. Když jim něco sdělujete, usmívejte se u toho. V tónu vašich textů to bude znát.

Spisovnou češtinu nechte akademikům

Stejně tak ke svým zákazníkům promlouvejte tak, jako byste s nimi mluvili osobně. To neznamená, že budete mít ve svých textech chyby. Zapomeňte ale na přespříliš spisovné a vznešené výrazy. Své čtenáře musíte zaujmout. A to se vám nepovede, pokud budou mít pocit, že čtou vysokoškolská skripta z roku 1970.

SEO texty už si neškrtnou

Texty psané pro SEO nikdo nečte. Ani zákazníci, ani vyhledávače. Vykašlete se na dokonalé používání klíčových slov. Raději zákazníkům nabídněte texty, které mají duši a jsou jim šité na míru. Vaši čtenáři budou nadšení. A vyhledávače si s tím také poradí.

Obsah vítězí nad množstvím

Když píšete – ať už je to PR článek, e-mail, nebo text letáku – myslete při tom na zákazníky. Dotáhněte svou práci do konce. Napište raději jeden kvalitní text než deset blbostí. Buďte originální. A oslovujte zákazníky i tam, kde to vaše konkurence nedělá. Uděláte si tak dobré jméno a hlavně získáte spoustu nových klientů.

 

Jsem copywriterka. Hraju si s písmenky. Texty jsem posedlá. Do psaného vkládám emoce, do vašeho podnikání vdechuji život. Tvořím obsahové strategie a píšu seriózní texty s přesahem do mnoha specifických oborů. Měním vaše čtenáře ve spokojené zákazníky.

Co mě vystihuje? Rodina. HORY. Systém. Kytara. PŘÁTELÉ. Rychlost. Důvěra. Lyže. ZODPOVĚDNOST. Sdílení. Kanoe. Čistý stůl. Naděje. A klavír.

Nadpisy, které fungují: příklady z praxe

Na svém blogu jsem uveřejnila článek Jak napsat titulek, který zaujme. Dozvěděli jste se v něm, co je potřeba ...
Copywriting - psaní firemních textů

Co mě týden bez sluchu naučil o copywritingu

Začalo to nevinně – obyčejnou angínou. A skončilo to jedním velkým copywriterským prozřením. Co má angína společného s psaním ...

Trendy v copywritingu v roce 2020

Copywriting – stejně jako další odvětví marketingu – se neustále vyvíjí. A tak se dnes již nenosí zdlouhavé ...