Znáte ten pocit, kdy zákazníkům najednou tak úplně nerozumíte? Cítíte, že ztrácíte nadhled a ani zdaleka se už na svůj byznys nedokážete dívat tak, jako když jste začínali. Přináším vám tři desítky tipů, jak se opět naučit vidět podnikání očima druhých. Zjistěte, jaké jsou nejčastější otázky zákazníků a jak je využijete při psaní firemních textů.

Existuje celá řada osvědčených rad, jak zákazníky zaujmout. Mnoho z nich se vám bude hodit i při tvorbě nové firemní prezentace nebo při psaní poutavých článků na blog. Všechny však mají jedno společné: Pokud chcete čtenáře skutečně přitáhnout, v prvé řadě se musíte dokázat vcítit do jejich uvažování.

Když nezáleží jen na produktu

Vlastníte e-shop? Pak víte, že nejen kvalitním produktem živ je internetový obchod. Vaše zákazníky zajímají také odpovědi na celou řadu souvisejících otázek. Pokud jim je nenásilnou formou poskytnete vhodně zvolenými slovy přesně ve chvíli, kdy je potřebují slyšet, jednoduše si je tak získáte na svou stranu.

Potencionální zákazníky v souvislosti s produkty na vašem e-shopu pravděpodobně napadá:

  • Co přesně u vás mohou koupit a jak široký sortiment jim nabídnete?
  • Jak se mohou vyznat v jednotlivých kategoriích?
  • Podle čeho mají vybrat produkt, který bude vyhovovat právě jim osobně?
  • Poskytujete na nabízené produkty nějaké recenze?
  • Do jakých podmínek je konkrétní produkt vhodný?
  • Kolik si účtujete za poštovné?
  • Za jak dlouho jim zboží dorazí? A jak jisti si tím mohou být?
  • Jsou s nákupem ve vašem e-shopu spojena i nějaká rizika? A pokud ano, jak jim může nakupující předejít?
  • Může zákazník zakoupený produkt vrátit? A pokud ano, tak v jaké lhůtě?
  • Máte i kamennou prodejnu nebo provozovnu, kde si mohou zboží prohlédnout, vyměnit nebo vrátit?

Dejte odpověď, získejte zákazníka

Ať už podnikáte v jakémkoliv oboru, dříve než vás zákazníci osloví, potřebují o vás vědět alespoň základní informace. Ty jim můžete poskytnout v podobě kvalitních internetových stránek. Když budete přemýšlet o tom, co vše byste na nich měli uvést, zamyslete se nad častými otázkami zákazníků:

 

  • V čem je vaše služba výjimečná?
  • Proč by měli oslovit právě vás a ne konkurenci?
  • Poskytujete nějaké záruky?
  • Nabízíte věrnostní slevy?
  • Kde vás zákazníci najdou?
  • Jaká je vaše provozní doba?
  • Mohou zákazníci za zboží platit kartou?
  • Disponujete technickou podporou? A v jakém rozsahu?
  • Je nutné vás navštívit osobně, nebo se s vámi stačí spojit telefonicky?
  • Co o vašich službách říkají zákazníci?

TIP: Získejte ucelený návod

Chcete přitáhnout pozornost zákazníků čtivými texty, ale nevíte, jak na to?

Stáhněte si e-book s nejdůležitějšími pravidly pro psaní úspěšných prodejních textů.

Poskytněte detailní informace

Zákazníci se dnes chovají zcela jinak než dříve. Zatímco ještě před pár lety jste si možná vystačili s velkou cedulí, aby všichni věděli, kde se nachází místní prodejna, opravna, či jakákoliv jiná firma, dnes lidé hledají sofistikované informace.

Nejspíš si tak nevystačíte jen s holými fakty. Skvělým nástrojem pro zodpovězení složitějších dotazů se stává firemní blog, kde se rozepíšete o všech podrobnostech. Zákazníky na něm můžete informovat i vzdělávat. Zajímá je každý detail. Nenechte konkurenci, aby na otázky vašich zákazníků odpověděla dříve než vy:

  • Jak se má zákazník starat o zakoupený produkt?
  • Jak často má zboží dávat do servisu na pravidelnou údržbu?
  • Může na prodávané produkty či poskytované služby zakoupit dárkový poukaz?
  • Jaká je vaše otevírací doba v období státních svátků a prázdnin?
  • Dá se u vaší firmy zaparkovat?
    A zdarma?
  • Kdo přesně bude zákazníka ve vaší provozovně obsluhovat?
  • A skutečně své práci rozumí?
  • Účastníte se pravidelně nějakých vzdělávacích akcí, díky kterým se řadíte mezi odborníky?
  • Vlastníte nějaké certifikáty kvality?

Způsobů, jak zákazníky přitáhnout prostřednictvím odpovědí na otázky, které je zajímají, existuje celá řada. Perfektně to na svém blogu zvládá třeba Rohlík.cz. Využijte toho, že se zákazníci ptají. Ač třeba jen v duchu. Nenechte je tápat. Nebo v horším případě hledat odpovědi jinde.

A co když se na to necítíte?

Připadá vám, že pravidelné plnění firemního blogu články je pro vás příliš velké sousto? Kontaktujte mě. Ráda se o odpovědi na otázky vašich zákazníků postarám

Kdo jsem

Tvořím obsahové strategie, píšu čtivé texty, ladím grafiku. Jsem copywriterka, UX/UI designerka a webařka v jednom.  Pomáhám vám oslovit čtenáře a přeměnit je ve spokojené zákazníky.

S čím vám pomůžu

Webové stránky

Vytvořím pro vás funkční a poutavý web, který vaše zákazníky osloví. O jeho tvorbu se postarám od začátku do konce. A navíc bude skvěle vypadat.

Propagační materiály

Nový poutač, vizitky, letáky? Udělat dobrý dojem nemusí být složité. Vytvořím textový a grafický návrh, zajistím tisk. A vy se můžete věnovat tomu, co vás baví.

Obsahový marketing

Naplním váš firemní blog, prolinkuji web, připravím PR texty. Zákazníkům představím vaši lidskou tvář, nezapomínám ale ani na SEO.