Copywriting – stejně jako další odvětví marketingu – se neustále vyvíjí. A tak se dnes již nenosí zdlouhavé texty s nudnými popisy, ani spisovná čeština za každou cenu. Které trendy v copywritingu budou v letošním roce in? A čím upoutáte pozornost svých čtenářů?
Obsah článku
Doba přeje minimalismu
Jednoduchost a jasnost je trend, který je nadčasový. Ke copywritingu zkrátka patří. A moderní doba tomu nahrává. Vždyť přece komu by se chtělo číst zdlouhavý román plný zbytečných informací, když mu jde jen o to, aby se na webu dopátral otevírací doby?
Rada pro každou příležitost tedy zní: Zkracujte všude, kde to jde. Přemýšlejte o čtenářích – co chtějí v textu najít? A pak nechejte vyniknout myšlenku. Vaši čtenáři vám budou vděční.
Lhát se nevyplácí
Říká se, že obchodník, který umí lhát, nejvíc vydělá. Jenže jak dlouho mu to může procházet? A kolikrát se za ním jeho zákazníci vrátí? O tom, jak se o něm budou vyjadřovat, ani nemluvě.
V komunikaci se zákazníky vsaďte na otevřenost a upřímnost. Nebojte se přiznat chybu. Když vysvětlíte, co vás k ní vedlo, vaši zákazníci vám ji rádi odpustí. Buďte zkrátka čestní. Dříve, či později se vám to stonásobně vrátí.
Čtenáře bavte
Co si přečtete radši? Obchodní podmínky e-shopu, nebo vtipnou historku o tom, jak vznikl název firmy? Přistupujte ke čtenářům jako ke svým kamarádům. Když jim něco sdělujete, usmívejte se u toho. V tónu vašich textů to bude znát.
Spisovnou češtinu nechte akademikům
Stejně tak ke svým zákazníkům promlouvejte tak, jako byste s nimi mluvili osobně. To neznamená, že budete mít ve svých textech chyby. Zapomeňte ale na přespříliš spisovné a vznešené výrazy. Své čtenáře musíte zaujmout. A to se vám nepovede, pokud budou mít pocit, že čtou vysokoškolská skripta z roku 1970.
SEO texty si už neškrtnou
Texty psané pro SEO nikdo nečte. Ani zákazníci, ani vyhledávače. Vykašlete se na dokonalé používání klíčových slov. Raději zákazníkům nabídněte texty, které mají duši a jsou jim šité na míru. Vaši čtenáři budou nadšení. A vyhledávače si s tím také poradí.
Obsah vítězí nad množstvím
Když píšete – ať už je to PR článek, e-mail, nebo text letáku – myslete při tom na zákazníky. Dotáhněte svou práci do konce. Napište raději jeden kvalitní text než deset blbostí. Buďte originální. A oslovujte zákazníky i tam, kde to vaše konkurence nedělá. Uděláte si tak dobré jméno a hlavně získáte spoustu nových klientů.
Kdo jsem
Tvořím obsahové strategie, píšu čtivé texty, ladím grafiku. Jsem copywriterka, UX/UI designerka a webařka v jednom. Pomáhám vám oslovit čtenáře a přeměnit je ve spokojené zákazníky.
S čím vám pomůžu
Webové stránky
Vytvořím pro vás funkční a poutavý web, který vaše zákazníky osloví. O jeho tvorbu se postarám od začátku do konce. A navíc bude skvěle vypadat.
Propagační materiály
Nový poutač, vizitky, letáky? Udělat dobrý dojem nemusí být složité. Vytvořím textový a grafický návrh, zajistím tisk. A vy se můžete věnovat tomu, co vás baví.